TÝDENÍK KVĚTEN
Pátek 12. května 2017
Vážení rodiče,
dnes byla "ŠKOLA NARUBY", velice chválím děti za příjemnou spolupráci.
Co se týká učení - děti se měly naučit na dnešek tyto příklady: 7x7, 8x7, 7x8, 9x7, 7x9, 49:7, 56:7, 63:7. Bohužel jsem nestačila zjistit, jestli to děti opravdu natrénovaly. V pondělí tedy uvidím...
MATEMATIKA
- násobíme a dělíme (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10)
- bod, přímka, úsečka, polopřímka, polopřímky opačné, přímá čára, rovná čára, křivá čára, tvary- pojmy - o něco více, o něco méně, několikrát více, několikrát méně, zvětšit o..., zmenšit o..., zvětšit několikrát, zmenšit několikrát, vyšší, nižší, větší, menší, polovina
- vypočítáme polovinu, třetinu, čtvrtinu, pětinu
- vyjmenujeme násobky 2, 3, 4, 5, 6, 7 a dokážeme najít nejbližší nižší násobek daného čísla (příprava na budoucí dělení se zbytkem)
- umíme k číslu vyhledat nejbližší desítku ("zaokrouhlování")- porovnáváme- dopočítáváme (7 a do deseti chybí 3...)
- známe sčítání a odčítání písemné (pod sebou) - zatím děláme společně, ale známe postup- sčítáme a odčítáme do 100
- počítáme slovní úlohy
- víme, že přednost mají závorky
- před sčítáním a odčítáním má přednost násobení a dělení
- víme, co znamená prohodit např. činitele, protože známe, že sčítanec + sčítanec = součet, dělenec : dělitel = podíl, činitel x činitel = součin...
- víme, jak se dělá zkouška
V ČJ opakujeme pravopis, dále se snažíme rozvíjet slovní zásobu, číst s porozuměním.
Poznáváme a vyhledáváme podstatná jména a slovesa, vyjmenujeme všech deset slovních druhů, dokážeme odříkat celou abecedu.
V prvouce - člověk (hlava, krk, .....)
Doplnila jsem do žákovských knížek známky. Ve škole má žákovskou D.T. a A.H..
Vybírala jsem prvouku, pracovní sešity z ČJ, sloh (popis spolužáka - to mám u sebe už delší dobu).
Koncem května nás čeká poslední výlet, informace pošlu včas.
Přeji krásnou sobotu a neděli a děkuji za spolupráci! :-)
MR
Pátek 5. května 2017 (ještě něco doplněno ve 12:50)
Opět před sebou máme prodloužený víkend (volné pondělí). Prosím tedy rodiče, aby s dětmi zopakovali násobilku a čtení.
Jeden úkol na trénování paměti - naučit se básničku (děti ji mají v sešitech na prvouku - "Když narodí se...").
Dále pak každý ať opakuje podle potřeby.
Moc děkuji.
Probrané učivo:
ČJ - podstatná jména (co to je, jak je poznáváme, jak je můžeme dát do jiného tvaru, kdy píšeme velké písmeno...), abeceda, procvičování probraného učiva, popis kamaráda
M - slovní úlohy (o něco více, o něco méně, několikrát více, několikrát méně.........), násobení 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, polopřímka, polopřímky opačné
PRV - opakování učiva od kapitoly jara po domácí ptáky, lidské tělo (str. 59 + 60) (mám u sebe pracovní sešity)
Tento týden jsme si povídali o rozdílu mezi "klukovinou, legrací" a začátkem šikany.
Děkuji za spolupráci. :-)
M. R.