Známkování 2. pololetí
Od druhého pololetí mám trošku jiný způsob známkování. Už nedávám každou známku do žákovské knížky. Mám známky rozdělené (diktáty, přepisy, doplňovačky, pracovní sešit, práce v hodině, rychlovky, geometrie, atd...). Vždy udělám průměr 3 známek a tu potom dítě dostane do žákovské - v kroužku. Známka, která není v kroužku, tak je jen samostatná (není to průměr 3 známek).
Doplňovačky jsou například známky v malém modrém sešitě a na žlutých vytržených stránkách.
Doplňovačky dětem čtu, aby to slyšely a nebylo to pro ně tak náročné.
Diktáty čtu pomalu a s důrazem na délku slabik. Rozlišuji už malé a velké chyby (malá je např. háček, velká špatné "i").
"Pětiminutovky - rychlovky" v matematice probíhají tak, že příklady na sčítání a odčítání do 100 děti vidí vždy na tabuli (ještě je i přečtu), nebo je mají předepsané jinde (papír, sešit...) před sebou.
Pouze příklady na sčítání a odčítání do 20 nepředepisuji, ale jen diktuji a děti zapisují výsledky.
Začnu však s dětmi dělat i "rychlovky" na malou násobilku - a to budeme střídat (někdy příklady uvidí, někdy je pouze řeknu ústně a budou psát výsledky).
!!!Prosím tedy, abyste už nyní s dětmi trénovali násobení a dělení 2. Stojím si za názorem, že malou násobilku musí člověk umět "jako když bičem mrská" (samozřejmě až pochopí, o co jde), stejně jako sčítání a odčítání do dvaceti. Je to základ pro další počítání. Neumí-li někdo vypočítat 7+8, těžko zvládne 77+8, neumí-li někdo 3 krát 5, těžko zvládne složitější příklad, nebo těžko vypočítá slovní úlohu správně...!!!
Pomocné tabulky samozřejmě může dostat dítě, které má nějakou poruchu týkající se matematiky (tu však u nás ve třídě nikdo nemá).
Děkuji tedy za spolupráci. :-)
M.R.